配当重視の投資方法や日々の事柄など


by DIP (Dividend Investor Papio)

投資の秘訣

僕が参考にしているDividend Growth InvestorのブログでWhy I Use Dividend Growth Investing to Get Wealthyという最近の投稿があります。この中でMark Seed という配当投資家が学んだ投資の秘訣について書いてある部分があります。投資をする人にとって有益な情報が多く含まれているので意訳ではありますがシェアしてみました。僕が重要と感じたものを抜粋していますので原文のすべてを見たいかたはリンクをたどって下さい。


By keeping your money management fees low, you keep more money for yourself.
手数料には常に気を付けること(これは投資のビギナーは気づきにくいですがすごく大切です。ファンド投資など注意!)
You should ignore economic forecasts and treat them as entertainment.
エコノミストは信用するな
You need to keep taxes and inflation in mind when making any investment decision.
投資の際は税金とインフレ率をつねに気に留めておくこと
The returns on stocks will be greater than bonds and those returns on bonds will be greater than cash, over time.
長期的には株のリターンは債券のリターンより大きい
Stocks will go up and down in price in the short-term but will rise steadily in price, overall, over time.
株価は波があっても長期的には上昇していく
By diversifying your investments (across different companies, different sectors, different countries and different asset classes) you reduce the risk of losing any money in your portfolio, over time.
分散投資でリスクを減らす
If dividends are reinvested, money that makes money can make more money.
配当を再投資することによってお金がお金を生み出す
In the asset accumulation phase, you should cheer for falling stock prices.
株価が下げている時こそ買いのチャンス

インフレについて少し説明を加えます、例えば仮にファイナンシャルフリーを達成し配当のみで生活したとします。この時、持ち株の増配率が1.5% インフレ率が2%だとすると事実上財産を取り崩していかなければ生活できなくなります。現在の水準で米国株を持ち続けるならば増配率2%は最低ラインとして欲しいですね。

[PR]
by papio1017 | 2016-05-01 21:19 | 投資